Wednesday 7 January 2009

jangan pernah henti berdoa

"jangan pernah henti berdoa (untuk palestina untuk saudara2 qt) karena akhirnya...kemenanga n pasti milik DIEN ini, milik ALLAH ...Ihzimhum, fansurna 'alal qaumil kafirin,YA ALLAH..."





Firman Allah swt , “Allah menetapkan, ‘Sungguh Aku akan memenangkan (agama) Aku dan Rasul-rasulKu. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, Maha Perkasa” (Al-Mujadalah:21)

“Sesungguhnya Kami akan memenangkan Rasul-rasul Kami dalam kehidupan di dunia dan di hari dibangkitkan saksi-saksi” (Ghafir:51)


Sabda Rasulullah saw bermaksud, “Akan terus dari umatku mereka yang terang-terang atas kebenaran. Tidak akan memudharatkan mereka oleh orang-orang yang memusuhi mereka sehingga datang ketetapan Allah, sedang mereka dalam keadaan sedemikian’. Sahabat bertanya, ‘Dimanakah mereka’. Rasulullah saw menjawab, ‘Mereka di Jerusalem dan disekeliling Jerusalem (Palestina)

Wahai tentara Dakwah ini ! Wahai mereka yang bersiap siaga di Palestina ! Wahai mereka yang di kepung di Gaza dan di Al-Khalil (Hebron) ! Setiap fase ada kemenangan. Bila semakin sengit kezaliman dan kuat kepungan yang zalim dan semakin kuat cengkraman musuh dari kalangan bangsa sendiri terhadap pejuang-pejuang Islam, maka kezaliman sanak saudara lebih pahit dirasakan ke atas jiwa kita, maka sesungguhnya kemenangan di fase itu adalah berpegang teguh dengan Prinsip, tidak mengalah untuk mendapatkan Hak-hak, membuat persiapan untuk fasa berikutnya. Kemenangan itu juga adalah kita menang mengatasi jiwa agar tidak menjadi lemah, azam tidak mengendur, bisikan Syaitan dan perbuatan orang-orang munafik.

http://halaqah-online.com

No comments: